2007-10-05

Första tanken

Jag tror att det är ganska många som någon gång funderar på att starta eget. För min egen del tror jag att tanken dök upp när jag var 20 år (är nu 28).

Just då pluggade jag på högskola och ägnade all min tid åt det (och att träna samt den sociala biten). Såhär i efterhand känner jag att den perioden hade varit helt perfekt för en uppstart av ett företag. Jag hade min ekonomi tryggad via lånen från CSN och hade (för det mesta) tid över att ägna mig åt sådant.

Jag skulle kunna testa mig fram, det hade inte gjort så mycket om det inte fungerat för man går ju trots allt i skolan för att lära sig.

Jag vill verkligen uppmuntra alla som studerar på högskola (gymnasiet också) att pröva sina idéer. Det är inte så svårt att starta själva företaget och det behöver inte kosta så mycket heller (jag spenderade 6000 kr första halvåret på mitt företag), men tyvärr kräver det lite mer att hålla igång det (ex. bokföringen). Men jag tycker inte att man ska oroa sig för mycket kring det, du lär dig efterhand.

Våga satsa! Du kommer inte att ångra dig.

Inga kommentarer: