2007-10-14

Hjälp när du ska starta eget

Även om det är du själv som ska dra det tunga lasset när du startar eget så tycker jag inte att du ska jobba ensam.

När du börjar fundera på allt som måste förberedas så kan du få bra stöd av Nyföretagarcentrum. "Nyföretagarcentrum är en näringslivsdriven stiftelse som har syftet att stimulera entreprenörskap och framväxten av livskraftiga nya företag". Detta kan utläsas på deras hemsida, titta om de finns i den stad där du bor.

Jag har själv varit i kontakt med dem i Södertälje. De är väldigt trevliga, men var beredd på att de är till hjälp med att peka ut saker och tyvärr inte att coacha dig vidare i dina funderingar.

Hör efter med din lokala arbetsförmedling om de har någon starta eget kurs som du kan gå på (endast för arbetslösa tror jag) eller om kommunen har någon stöttning inom området.

Jag deltog i en starta eget kurs i Nyköping och även om det dröjde 2 år innan jag drog igång verksamheten så har jag haft bra nytta av detta.

Inga kommentarer: