2007-10-25

Lär dig skattereglerna

Något som är väldigt viktig att lära sig när man drar igång ny verksamhet är skattereglerna. Ska jag lära mig allt? Nej, det behöver du inte men du bör kunna tillräckligt mycket för att märka när "gränsfallen" bör kollas upp.

Skatteverket anordnar informationsträffar för att introducera dig som funderar eller ska starta eget. Vill man inte gå kurserna kan man läsa sig till viktiga saker på info för företagare.

Jag tycker att informaionsträffarna är bra och också att jag kunde ställa frågor. Dessutom passade jag på att låna några minuter så jag kunde presentera mig för de övriga "nyföretagarena" och berätta att jag skapade hemsidor (ta varje tillfälle i akt).

Om du inte är nogrann och verkligen kollar upp allt som du är tveksam kring så kan du i värsta fall råka ut för samma skattesmäll som riksdagsledamot Mats Johansson (läs mer på svd.se & dn.se).

Inga kommentarer: