2007-11-07

Placera dig på bloggkartan

Detta är menat både bildligt och bokstavligt. Det finns olika anledningar varför jag bloggar.

Det första är naturligtvis att jag vill dela med mig av mina kunskaper och erfarenheter. Jag hoppas att du har nytta av dem eller att du tycker det är roligt att läsa.

Bloggen kan även ha andra syften. Jag kan ställa frågor till mina besökare, interagera med dem. Det är ett sätt att visa upp sina kunskaper och få ett bra anseende. Även kan det vara ett sätt att få besökare till mina sajter.

För att få mer exponering och därmed fler besökare till min blogg så ska jag testa lite olika blogg-"tjänster".

Jag har placerat min blogg i Nyköping på bloggkartan.se och sedan ska jag pinga* detta på nyligen.se. Jag har även skaffat mig etiketter på bloggar.se för att personer som söker på ett specifikt ämne ska kunna få upp mitt inlägg.

Nu får vi se om detta ger något resultat, jag återkommer med besked vid ett senare tillfälle.

*
att meddela bloggsöktjänster och portaler att man skrivit ett nytt inlägg

Inga kommentarer: