2007-11-09

Utsatthet som nyföretagare

När du startar ditt företag och har registrerat det så kommer du att överhopas av företag som vill erbjudan sina diverse tjänster. Alla har supererbjudanden just nu som du verkligen inte kan avstå.

Mitt förslag är att hålla hårt i pengarna och vara extremt selektiv i vad du köper. Du kommer att bli kontaktade av några olika företagsregister med jättemånga besökare. Och visst har de besökare, men siffran som de anger gäller troligtvis deras startsida. Besökarantalet för just där ditt företag kommer att synas är med stor sannolikhet lägre. Var kritiskt och ställ mycket frågor, jag säger inte att det är meningslöst att lägga upp sig på dessa, men det kanske inte är för alla. Hitta.se är ju trots allt gratis.

Men de du ska verkligen se upp för är de som ligger farligt nära lagbrott (för exempel se inslaget från Uppdrag granskning). Då menar jag företag som vill ge dig en hemsida "gratis" och vill ha dig som referenssida. I verkligheten kostar det ganska mycket. Jag har själv blivit uppringd av några av dessa och tecknat avtal med ett företag som jag genast ångrade då jag fick reda på hur otroligt många missnöjda kunder de haft. Men jag fick verkligen jobba hårt för att få det annullerat.

Inga kommentarer: