2007-12-28

Företagsakuten

"Ta en framgångsrik, karismatisk och rättfram entreprenör. Skicka honom att utvärdera en ny affärsverksamhet i desperat behov av hjälp. Vad händer? Några sanningar, en hel del självrannsakan och massor av råd i affärsangelägenheter."

Så beskrivs det
intressanta programet som heter Företagsakuten. Det är en mini-serie i 4 delar och går på Tv 8, fredagar kl. 19.

Ett ganska intressant program tycker jag. De belyser verkligen den nytta du kan ha av en mentor, tips & idéer från person som varit i branschen ett tag.

Jag har själv anmält mig till ett mentorsprogram som drivs av ALMI. Mentorn behöver inte ens kunna branschen som jag jobbar i, det finns ändå så mycket som är nytt med att vara egen företagare att denne kan vara till väldigt stor nytta för mig. Det finns alltid något nytt att lära sig.

Inga kommentarer: