2007-12-15

Fullträff på bloggkartan

För ca 5 veckor sedan lade jag till min blogg på bloggkartan.se som ett test för att se vad det kunde ge. Idag är det dags att göra en uppföljning.

I min statistik kan jag faktiskt inte hitta ett enda besök, men det behöver inte vara korrekt. Det kan vara att besöket redovisas som en annan hänvisningsplats än just bloggkartan, men några större mängder är det troligtvis inte.

Däremot fick jag ett samtal från en reporter på Sörmlands Nyheter för ca 3 veckor sedan. Han var på jakt efter bloggande Nyköpingsbor som han kunde tänka sig att skriva om och hittade denna blogg via bloggkartan.se.

Av en händelse fick han syn på min Upplevelse-sajt, Levlivet.nu och ville då intervjua mig kring den till en helg bilaga. Idag är denna bilaga pubilcerad och ni kan läsa den på Levlivet.nu.

Inte en stor artikel, men gratisreklam smakar oerhört gott :)

Så bloggkartan.se har inte givit mig direkt trafik, men lett till mediaexponering (vilket få ses som väldigt bra reklam).

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! Det var snyggt! Kul!

//KarinS