2008-04-24

Hur är det att vara entrepenör?

Detta är en fråga som är svår att svara på, speciellt till en person som aldrig varit det själv.

Christian Rudolf försöker sig på detta i sitt inlägg "att uppleva entrepenörskap utan att vara entrepenör..."

Skulle jag försöka mig på detta så skulle jag kunna använda många ord. Glädje att får göra något jag älskar, förhoppningar när jag skickar iväg en offert, nervositeten när jag sitter i ett möte med en kund, oron att inte inkomsterna blir tillräckligt stora för att jag ska kunna försörja mig, uppgivenheten...är det verkligen värt att kämpa för detta, sömlösheten då jag undrar om jag klarar denna deadline...

Man ska tåla en hel del om man ska kunna hantera detta.

Christian Rudolf plockade fram en film som jag tycker verkligen fångar entrepenörsskapet. En härlig film som ändå är lite sorgsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit. Fick en tår i ögat faktiskt. Väldigt vacker film på något vis.