2010-04-10

Konsultverksamheten

Jag är ofta personen som säger till andra att de är för spretiga i sitt företagande och jag tror att fokusering skulle kunna gynna dem.

Som bekant är alltid lättare att säga åt andra vad de ska göra än att göra detta själv. Jag märkte nämligen att jag står på 4 olika ben just nu.

Sedan starten har jag ägna mig åt affiliatemarknadsföring, den delen av mitt företagande som heter Lev livet nu. Detta startade jag med för lite mer än 3 år sedan.

I somras blev jag delägare i Blogvertiser AB, där jag, tidigare hade hand om allt gällande kund och bloggarna. Sedan anställde vi en person (se Blogvertiser växer) så nu är det enbart kund & kvalitetssäkring som gällde.

Jag har hittat ett namn åt min konsultverksamhet och lyckats snapbacka domänen. Min konsultverksamhet heter Big Dog Internetmarketing (tillfällig startsida är uppe). Mitt fokus är att hjälpa medel- och stora företag förbättra deras avkastning på sponsrade länkar, vilket oftast är google adwords. Men det kan även bli en del sökmotorsoptimeringsjobb om kunden skulle önska detta.

Den senaste verksamheten som är i startfasen är en skribentförmedling kallad Writers. Jag har ett stort kontaktnätverk av skribenter och vet att det finns en efterfrågan på att får artiklar och texter skrivna till exempelvis hemsidor.

Men min tro och förhoppning är att då jag har anställt en person så kan delegeringen göra det möjligt för mig att göra ett bra jobb på samtliga inriktningar. Om det inte skulle vara fallet så kommer någon av dessa att behöva läggas åt sidan.

Fokus leder till kvalitet och kvalitet leder till nöjda kunder och pengar på banken. Våga fokusera!

1 kommentar:

Terez sa...

Vilka roliga inlägg, kul med en likasinnad!
/Terez