2008-03-29

Nazism grund för kommersialism?

Ni kanske har läst i tidningarna eller sett det på nyheterna om motdemonstrationer i Nyköping mot nazister (se ex. DN.se, svt.se mfl). Flera lördagar i rad (jag tror det är 4 st) kl. 12.00 samlas massor med Nyköpingsbor vid torget för att skramla med nycklar i protest mot nazismens närvaro i staden.

Jag var vid torget förra lördagen. Jag träffade min pappa och hans sambo för att ta en fika. Jag diskuterade detta fenomen med dem. Under konversationens gång slog mig en tanke och jag frågade dem: -När tror ni att någon passar på att utnyttja det faktum att samlas 1000 personer, nere på stan, i ett kommersiellt syfte?

Vi skojade om att någon skulle sälja en ljudförstärkare så just deras nycklar skulle låta mest.

Idag när jag gick ner på stan så såg jag det. Det var massor med arrangemang, några utställningar, fler marknadsstånd ute på gågatan osv. Det kan vara ett sammanträffande, men jag tror inte att försäljarna är så ledsna för att det är jättemycket med folk på stan.

Jag kan inte komma ihåg senast jag såg så här många människor ute på stan en helt vanlig lördag. Jag tyckte att det var ganska trevligt och det kändes som om stan verkligen sjudade av liv.

Hemskt att det finns nazistisk aktivitet här i Nyköping, men skönt att staden samlas emot detta och att det har kommit ytterligare positiva effekter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Missade du insider? Kolla det nu i stället..Du missar mycket om du väljer att inte see det!!!!
Konstig att det är så mycket våld i samhället i dag???
Nopp- förstår varför ..De förstör ungdomarnas liv..skolar dem till våld..som redan har det tufft..

Se och hör honom berätta hur han "indoktrinerar" ungdomar som
redan har det svårt i samhället- Hur de får låna kyrkans lokaler att träna kampsport i-som går ut på att slå en människa medvetslös..hör honom berätta om sina "smidiga paket" -och påverkar ungdomarna nazistiska ideologier..En dold kamera och mic avslöjjar..
Fy faan säger jag bara..de får ju aldrig en chans till ett vettigt liv dessa ungdomar som redan har problem.
Så går det till- hur mycket mer finns det? Det här är i mina ögon kärnan till våldet i vårt Sverige.
klicka på länken nedan- sedan på "webbtv" uppe till höger på siten

och insider om högerextremism.

http://www.tv3.se/content/blogcategory/1594/1672/



Lägg till"vitmakt-musik"-som påverkar ungdomar undermedvetet- skapar hat och uppmanar att sparka..och slå..enligt tidigare avhoppare..lägg därtill mer..såg en site där nazze skinhead hade filmer om hur det brinner lätt..USCH..Du som behöver stöd till ett bra liv FÅR JU ALDRIG ENs CHANSEN!!Vill Du hoppa av- men vågar inte?Det finns hjälp..klicka på länken..maila eller ring..

http://www.fryshuset.se/wlt/8288AF53-506C-4037-B677-3F9157198389.wlt

Tel
08-691 76 00
----------------------
Mail
exit@fryshuset.se