2008-09-25

SMX Stockholm gav bra verktyg

I Stockholm, 23-24 sept, arrangerades SMX. SMX är en förkortning för Search Marketing Expo och är en mässa/konferens för de som är intresserade & engagerade i internetmarknadsföring.

Värd för detta arrangemang var Sara Andersson som driver sitt företag Search Integration och är ansvarig för den Skandinaviska avdelningen för SEMPO.

Hur hon hinner med allt är ett mysterium, men jag antar att det är ganska vanligt med 100% engagemang inom denna bransch.

Det var två fullspäckade dagar, en del väldigt bra föreläsningar andra som jag lika gärna kunde varit utan. Men det var väldigt intressant att få höra om olika attityder och inställningar, några av dem fick mig att tänka till.

Användbara verktyg
Ett bra verktyg som jag fick höra om var WASP, ett firefox-plugin som kontrollerar om dina web analytics tags är implementerade.

Om du arbetar med social marketing så kan tubemobul vara ett användbart verktyg för dig. Med detta verktyg så kan du posta videos på flera sajter samtidigt och du spara en massa tid.

Massimo Burgio pratade mycket om just Social marknadsföring och hans PPP finns att hämta på slideshare. Rekommenderad läsning.


Det fanns naturligtvis en massa annat som var intressant ochså. Jag vill tacka Sara Andersson och alla föreläsare för 2 bra dagar och jag ser fram emot nästa år.

Inga kommentarer: