2009-05-09

Upplevelser i Stockholm

För ca 2,5 år sedan startade jag min första företadsrelaterade sajt, nämligen Levlivet.nu.

Jag fick en affärsidé att jag skulle marknadsföra upplevelser, då det inte fanns så många aktörer som samlade aktiviteter. Nu är läget lite annorlunda då det finns åtminstone 15 sajter inom detta område.

Då kämpade jag med att ranka högt på upplevelser & aktiviteter, och lyckades ranka nr 1 på ordet Upplevelser i ca 1,5 år. Det var väldigt tillfredsställande att vara "ledande" sajten på nätet inom detta område.

Men säg den lycka som vara för evigt. Då jag varit väldigt dålig på att underhålla sajten med uppdateringar och nya färska länkar så började jag dala i placeringarna för just ordet Upplevelser. Dock låg jag bra till på många relevanta termer och trafiken fortsatte att komma.

Igår upptäckte jag dock att det var färre besökare än vanligt och även att jag tappat placeringar på diverse termer, som exempel Vinprovning Stockholm, Chokladprovning Stockholm, fallskärmshoppning osv. Nu kan detta vara en tillfällighet, men jag vill inte ta den risken utan jag ska se till att jobba mer med sajten.

Även fast det inte är den sajt som jag tjänar mest pengar på, så är det ändå min första "riktiga" sajt och därför kommer jag aldrig att sluta jobba med den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta en titt på
Startaeget.se, där får du tips på hur du starta eget företag och kommer vidare med dina affärsidéer.

Anders G sa...

Hmm, den där kommentar känns lite malplacerad...hoppas inte att startaeget.se har börjat kommentarsspamma nu, hade varit tråkigt.