2010-12-02

Julkalendrar


Nu är det december och då brukar den sedvanliga julkalendern sändas på SVT.

År 2010 heter denna "Hotell Gyllene Knorren". Den handlar om familjen Rantanen som lämnar staden för landet och köper ett hotell.

Personligen anser jag att det inte varit en riktigt bra julkalender sedan "Mysteriet på Greveholms Slott".

Även på nätet finns det julkalendrar men då av en annan sort, Sara Öhman har en julkalender där hon presenterar/intervjuar olika personer som hon tror är "framtidspersoner". Jag hade den stora äran att vara lucka 2 :) En rolig satsning från Saras sida och kul att få läsa om en massa intressanta personer.

Även Dream Builders har en egen Julkalender, denna med inriktningen på olika sajttips. Även här fick jag den stora äran att vara med och då som lucka 1.

Några fler därute som har julkalendrar?

1 kommentar:

Stefan Nilsson sa...

Jag funderade länge och väl på att skapa en julkalender åt min e-butik men tyvärr blev det aldrig av. Främst pga så mycket annat kom i vägen. Däremot så är det väldigt kul att följa andras julkalendrar. Inte minst de båda du har nämnt i inlägget eftersom det både är intressant och lärorikt att läsa om andras projekt.