2020-05-25

Jääkiekon MM

Jääkiekon MM är finska för Hockey-VM (eller ishockey-VM)

Varför skriver jag detta? Det för att vi håller på att lansera en Hockey-VM sajt i Finland.

Det finns två anledningar till detta. Den ena är att vi redan är största nyhetssajten om Hockey-VM i Sverige och nu satsar på att expandera. Den andra är att jag är Finlandssvensk och gärna vill göra något som har koppling till mitt hemland.

Adressen till sajten är Jääkiekon-MM.com. Varför inte .fi när det är Finland? Vi äger också domänen som .fi, men efter att ha googlat och sett vilka toppdomäner de sajter som rankar högst har så kom jag fram till att det inte spelade någon större roll. Då Hockey-VM är ett internationellt mästerskap så var .com-domänen det naturliga valet.

Vi anlitade en skribentbyrå för att göra Keyword research och sedan skriva de första 7 artiklarna. Då min finska är väldigt begränsad så är det svårt att korrekturläsa och även att kanske få med samtliga detaljer som jag vill komma åt. Byrån gör ett gott jobb, men i förlängningen så kommer vi behöva anlita en egen skribent att göra detta jobb, gärna någon som kan och förstår hockey.

Det är roligt att vara igång, detta trots att det enbart ligger en sida uppe än så länge.

Inga kommentarer: